O firmă necunoscută, identificată printr-o căsuţă poştală din Londra, organizează un show ce promite să acorde cele mai mari premii din România. De la prima ediţie, emisiunea „100% Adevărat“ a avut o audienţă media de 414.000 de telespectatori pe minut. Omul-Caritas
de Grigore Cartianu
Mai citeşte şi:
OTV strică imaginea primarului Poteraş
Garsoniera OTV pierde audienţă
Administraţia Finanţelor Publice a executat silit OTV
Asupra emisiunii transmise de televiziunea lui Dan Diaconescu încep să planeze primele suspiciuni.
Pentru ca un telespectator să poată participa la concurs, acesta este condiţionat să îşi facă un abonament la publicaţia online „sutalasutaadevarat.ro“, apelând anumite numere de telefon pentru suma de 3,5 euro, urmând ca participantul să primească un cod de acces pentru site-ul respectiv.
În fiecare duminică în cadrul emisiunii se trag la sorţi dintre abonaţi câştigătorii premiilor puse în joc. „Faimoasa“ publicaţie online generalistă, abia lansată, pare făcută pe genunchi şi conţine ştiri scurte preluate de pe agenţiile de presă.
Chiar prezentatorul Pepe a precizat în emisiune că firma ce deţine această publicaţie, Videoprod Industries, este organizatorul emisiunii.
Compania a fost înfiinţată în luna mai a acestui an şi este deţinută în totalitate de un off-shore pe nume RTMB Production LLP.
La o analiză atentă a regulamentului concursului apar multe neclarităţi. Lege invocată de organizator privind loteriile publicitare prevede că „participanţilor nu le este impusă în contrapartidă nicio cheltuială directă sau indirectă“, ori pentru înscriere orice doritor trebuie să plătească un aşa-zis abonament de 3,57 euro, valabil doar o săptămână.
Audienţe-record
O altă „scăpare“ o constituie neînregistrarea c