Piaţa de publishing (piaţa editorială) a scăzut, între 2008 şi 2012, într-un ritm mediu anual de 0,5%, din cauza scăderii puterii de cumpărare a populaţiei, a reducerii numărului de elevi şi studenţi, precum şi ca urmare a disponibilităţii informaţiei în format electronic, anunţă un comunicat al portalului Manageranticriza.ro, trimis azi redacţiei.
În acest context, editurile se adaptează la modificările de pe piaţă, analizând costurile şi profiturile, eficientizându-şi canalele proprii de distribuţie şi orientându-se către tranzacţiile pe Internet.
Analiza, efectuată în rândurile a 493 de companii editoriale (aproximativ 67% din piaţa de profil), a arătat că, în perioada 2008-2012, cele mai mari variaţii anuale au fost de 18,1% (2009 comparat cu 2008) şi de 14% (2011 în raport cu 2010). Cercetarea a urmărit evoluţia segmentelor de piaţă reprezentate de edituri, servicii de tipar şi editare de ziare, reviste şi periodice.
Pe fondul reducerii tirajelor şi a mutării publicaţiilor în mediul online, companiile de editare a ziarelor, revistelor şi periodicelor au inregistrat cea mai mare reducere a veniturilor (8%), urmate de firmele furnizoare de servicii de tipar (0,6%). Segmentul editurilor a fost singurul care a crescut în perioada de referinţă, în medie cu 0,5% pe an.
În 2012, liderul pieţei la cifra de afaceri, pe segmentul editare ziare, reviste şi periodice, a fost compania Ringier România. Ea a înregistrat o creştere de 4,8%, însă o reducere a profitului net cu 117,6% faţă de anul precedent. Societatea a înregistrat una dintre cele mai ridicate valori ale duratei de recuperare a creanţelor din top 10, respectiv de 78 de zile. Cea mai rapidă companie în această privinţă a fost Inform Media, cu 50 de zile. Valoarea agregată a indicatorului la nivelul eşantionului analizat a fost de 120 de zile.
Dintre companiile prezente in Top 10 tipo