Volumul finanţărilor acordate de companiile de leasing a depăşit 1 mld. euro după nouă luni din acest an, în creştere cu 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor asociaţiei societăţilor financiare - ALB România.
Cea mai mare parte a banilor a mers către finanţarea achiziţiilor de autovehicule, respectiv 65% din total, în timp ce echipamentele au atras un sfert din finanţări. Numai 9% din sumele acordate au ajuns în sectorul imobiliar.
"Dacă anul trecut a marcat scăderi pe fiecare dintre cele trei segmente de piaţă, anul acesta finanţările au crescut uşor şi au depăşit pragul psihologic de un miliard de euro. Ponderea cea mai mare este reprezentată de finanţarea vehiculelor, iar zona de real estate suferă de o lipsă a proiectelor sustenabile", a declarat Antoaneta Curteanu, preşedintele ALB şi director general al UniCredit Leasing - liderul pieţei.
Piaţa leasingului financiar să află însă în continuare foarte jos în condiţiile în care a pierdut aproape 80% din valoare în perioada de criză, reuşind să intre în teritoriul pozitiv abia la începutul acestui an. Companiile de leasing au acordat anul trecut finanţări de circa 1,1 mld. euro, faţă de un vârf de 4,8 mld. euro în anul 2008.
Companiile afiliate băncilor au acordat aproape două treimi din finanţări, respectiv 628 mil. euro. Puterea brandului unei bănci mari şi forţa de vânzare a acesteia pot avea un rol decisiv în creşterea afacerilor, iar mai multe bănci au trecut în criză la o strategie de susţinere directă a companiilor afiliate prin forţa proprie de vânzări.
Leasingul financiar încearcă să se desprindă de segmentul auto, puternic afectat de criză, dar trecerea spre finanţarea de echipamente are loc foarte lent. Principalele industrii vizate pe acest segment sunt agricultura, construcţiile, produsele alimentare, dar şi energia. Pe real estate ce