Construirea unui pasaj identic cu cel de la Universitate, motiv de ceartă între ONG-uri și arhitecții Capitalei.
Traversarea noului pasaj se va putea face prin cele cinci intrări, încercuite cu roșu. Vor fi și scări rulante, și lifturi
Reprezentanţii Centrului de Resurse pentru participare publică şi ActiveWatch au atras atenţia că proiectul privind modernizarea Pieţei Romane ar trebui să nu conţină construcţia pasajului pietonal, care ar urma să fie asemănător cu cel din Piaţa Universităţii.
Ei susţin că acest proiect nu este necesar oraşului, va creşte traficul auto şi în consecinţă va fi intensificată poluarea din centrul Capitalei. Pe de altă parte, Ioan Dedu, director al Direcţiei de trafic auto, a arătat că acest proiect are ca rol ordonarea traficului şi de reamenajare a pieţei în condiţii moderne". Prezent la dezbaterea publică organizată ieri pe această temă, directorul a cerut celor prezenţi la discuţie să vorbească mai repede, pe motiv că este grăbit.
Traversarea se va face numai prin tunel
Pasajul pietonal subteran de la Piaţa Romană va avea o suprafaţă de 5.140 mp. Dacă investiţia se va aproba, ea va înlocui practic trecerile pentru pietoni din intersecţie. Astfel, după finalizarea pasajului, pietonii vor putea traversa intersecţiile de la Piaţa Romană exclusiv prin tunelul care va avea cinci intrări. Lucrarea a fost atribuită în 2006 contra a aproximativ 75 milioane lei (17 milioane de euro) firmelor Astaldi şi Euroconstruct Trading, potrivit directorului general Dedu.