Pentru promovarea locuintelor inca de pe planseta, dupa exemplul pietelor din Vest, dezvoltatorii locali au inceput sa construiasca modele ale viitoarelor apartamente in showroomuri.
Showroomurile sunt construite fie la locul constructiei, fie in zone usor accesibile publicului-tinta, iar apartamentele amenajate sunt replici fidele ale viitoarelor locuinte. Spre exemplu, departamentul rezidential al Colliers opereaza un numar de patru showroomuri, dintre care unul singur este situat in vecinatatea proiectului si cuprinde apartamente complete, in timp ce restul cuprind doar modele de bai si bucatarii. Pe de alta parte, cinci dintre proiectele rezidentiale promovate de Eurisko beneficiaza de showroomuri amenajate in zone intens populate.
"Showroomul este un 'sales tool' (instrument de vanzare - n.r.) foarte important, intrucat este spatiul in care potentialul cumparator ajunge sa cunoasca proiectul, vede macheta si finisajele, intalneste consultantul si afla detalii despre proiect. Este spatiul in care afla toate raspunsurile, in care intra in atmosfera proiectului si il intelege pe deplin", spune Adriana Sohodoleanu, research & PR Coordinator in cadrul companiei de consultanta imobiliara Colliers.
Modelul este des practicat pe pietele din Europa Centrala si de Est, fiind caracteristic in principal ansamblurilor de mari dimensiuni, apartamentul "etalon" putand fi amenajat chiar in primul bloc al complexului.
"Unii dezvoltatori imobiliari pun la dispozitia potentialilor clienti aplicatii multimedia cu sprijinul carora isi pot configura, viziona si comanda finisajele locuintei. Aplicatia le ofera proprietarilor posibilitatea de a alege elementele de finisaj atat dupa calitate si aspect, cat si dupa pret", spune Maria Luiza Ostaficiu, PR & Marketing Coordinator in cadrul companiei de consultanta imobiliara Eurisko.
Promovarea ansamblurilo