CC100 Speedster, interpretarea modernă a iconicului DBR, şi-a făcut debutul la Nurburgring Nordschleife, alături de legenda din 1959, pentru a face împreună un tur complet al circuitului în cadrul cursei de 24 de ore. Libertatea formelor Aston Martin CC100 Speedster Concept îşi are originea în afinitatea pentru marele câştigător de la LeMans şi Nurburgring de la finele anilor’50.
Acest studiu contemporan Speedster este special şi pentru că nu este doar un model omagial, ci şi unul aniversar, particula “CC100” făcând în sine o declaraţie la împlinirea centenarului mărcii britanice.
Măsurând 4,5 metri de la “nas” până la coadă, caroseria şi interiorul au fost plămădite din fibră de carbon, ceea ce îi conferă conceptului Aston Martin CC100 Speedster performanţe mai bune ca la Vanquish. Capota lungă, lipsa parbrizului, a plafonului şi a geamurilor laterale ori silueta plată la care cel mai înalt reper sunt cele două cocoaşe de la ceafa pilotului şi copilotului, toate aceste elemente amintesc de anii de glorie de la finele anilor ’50 în care, graţie aerodinamicii superioare, AM DBR, Jaguar E-Type şi D-Type nu aveau rivali pe circuite, cel puţin pe porţiunile în linie dreaptă.
Grila frontală tip “gură de rechin” a revenit la CC100 Speedster la tradiţionala formă de coroană. Având perimetrul şi interiorul decorat cu “panglici” galbene, acest artificiu estetic a fost preferat şi pe laterale ori la puntea de metal ce desparte cele două concavităţi separate în care stau pilotul şi pasagerul. Împletirea viitorului cu trecutul se face cel mai bine la interior, acolo unde imensul display digital din spatele volanului coexistă cu comutatoare şi ceasuri clasice rotunde montate pe tunelul median, în stilul maşinilor de curse de acum mulţi zeci de ani.
Partea tehnică consemnează o arhitectură V12, cilindreea aspirată de 6.0 litri generând 573 CP la 6.750 rpm şi un