Ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a evitat să spună la emisiunea După 20 de ani cine a propus majorarea accizei la benzină şi motorină cu 7 eurocenţi, potrivit Agerpres. El a explicat că e un pachet mai mare negociat, şi nu intră în detalii. Totuşi, el a dezvăluit că FMI a propus creşterea cotei unice de la 16% la 18%.
"Cine a venit cu această măsură? Ele nu sunt personalizate. Au fost multe măsuri pe masă (...) nu are rost să intrăm în astfel de detalii. Aceste măsuri se discută cu partea romană şi noi le asumăm. O măsură care a fost pe masă, nu la solicitarea părţii române, şi pe care nu am adoptat-o, a fost creşterea cotei unice. De la 16 la 18%. N-am adoptat-o pentru că ne-am uitat la efectele asupra întregii economii", a spus Voinea la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică la ProTV.
"Golul respectiv era de peste 5 miliarde de lei (...) Inclusiv creşterea salariului minim a adus un plus la buget, pentru că pe sectorul privat sunt mai multe salarii minime decât în sectorul public", a continuat Voinea.
El a mai spus că măsura creşterii accizei cu 7 eurocenţi aduce la buget 2,6 miliarde lei.
Întrebat dacă banii din accize vor fi alocaţi exclusiv construcţiei de autostrăzi, Voinea a replicat că la nivel bugetar un venit anume nu poate fi alocat unei cheltuieli anume.
"E un principiu în buget. Nu pot să prevăd cu articol special exact suma aceasta se duce exact în bugetul acesta. Nu-mi permite legea. Bugetul pentru autostrăzi şi drumuri naţionale este de 6,2 miliarde lei, în timp ce încasările din această taxă sunt la jumătate. Bugetul CNADNR a fost de 5 miliarde lei în 2013, va fi de 6,2 miliarde lei în 2014 şi este prvăzut să crească la 7 şi 8 miliarde lei (...) O bucată mai mare decât ai băgat în buget prin această acciză se duce în autostrăzi, dar nu poţi să identifici exact, nu te lasă legea.", a completat Voinea.