Piata berii a avansat anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane hectolitri, ritm de crestere inferior celui consemnat in 2006, de 16,4%, potrivit datelor Asociatiei "Berarii Romaniei", preluate de Mediafax.
"Cu toate ca volumele vanzarilor au pastrat trendul ascendent, piata inregistreaza o usoara incetinire a ritmului de crestere. In 2006, piata era cu 16,4% mai mare fata de cea din 2005, iar anul trecut cu 9,6% fata de anul precedent".
Avansul pietei din 2007 a fost generat de cresterea economica, datorita careia cumparatorii au inceput sa consume mai multe bere in afara casei, precum si de volumul investitiilor companiilor de profil in publicitate, care au stimulat consumul anumitor marci in detrimentul altor tipuri de bauturi, cum ar fi apa de la robinet sau bauturile facute in casa, potrivit presedintele "Berarii Romaniei", Mihai Ghyka.
Totodata, valoarea vanzarilor a urcat anul trecut la peste un miliard de euro, in functie de pretul berii la raft, potrivit estimarilor directorului general al Asociatiei, Constantin Bratu.
Pentru acest an, reprezentantii "Berarii Romaniei" estimeaza un avans al pietei in functie de volum de aproximativ 5%, la peste 20 milioane de hectolitri, si un consum per capita de 95 de litri.
Membrii Asociatiei "Berarii Romaniei" sunt producatorii multinationali Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries. Investitiile acestor companii s-au ridicat anul trecut la 210 milioane euro.
La nivelul anului 2007, membrii Asociatiei "Berarii Romaniei" au consemnat vanzari de 15,15 milioane hectolitri, in avans cu 20,2% fata de 2006.
Mai multe stiri pe Piata berii a avansat anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane hectolitri, ritm de crestere inferior celui consemnat in 2006, de 16,4%, potrivit datelor Asociatiei "Berarii Romani