Agenţiile de publicitate deja ştiu destul de bine ce fac oamenii pe calculatoarele lor personale, dar le este destul de dificil să înţeleagă comportamentul de consum al clienţilor de pe dispozitivele mobile, precum smartphone-uri sau tablete, relatează Wall Street Journal.
În prezent, un număr de companii încearcă să stabilească cu mai mare precizie activitatea de pe internet a utilizatorilor de dispozitive mobile prin diferite programe software şi alte tehnologii care ar putea ajuta agenţiile de publicitate să urmărească activitatea utilzatorilor pe dispozitivele mobile. Prin colectarea de date de pe smartphone-uri sau tablete, agenţiile de publicitate ar putea realiza reclame individualizate pentru fiecare utilizator bazându-se pe o listă de preferinţe a acestora realizată în urma căutărilor pe care le fac pe internet.
„Fiecare retailer încearcă să descopere activităţile utilizatorilor de pe diferitele dispozitive pe care le foloseşte acum“, a spus Jeff Warren, vicepreşedintele diviziei de dipozitive mobile şi marketing online în cadrul agenţiei de turism online Expedia, potrivit Wall Street Journal.
Dezvoltarea marketingului pe diferitele ecrane (echipamente) pe care le foloseşte un utilizator într-o zi este una dintre noile tehnologii care au scopul de a rezolva o problemă fundamentală a publicităţii pe dispozitivele mobile. Este mai greu să ajungi cu publicitatea la oamenii care folosesc smartphone-uri decât la cei care folosesc PC-uri pentru că acum un utilizator începe căutarea pe un PC, o continuă pe smartphone în metrou şi o finalizează pe tableta de acasă. Nu mai există o căutare unică de pe un singur dispozitiv, de aceea agenţiile de publicitate trebuie acum să găsească acel utilizator unic de pe 3 sau 4 gadgeturi diferite.
Pe PC-uri, recunoaşterea unui singur utilizator se realizează prin interme