Campania electorală pentru alegerile locale din 10 iunie a început vineri, 11 mai, cu 30 de zile înaintea scrutinului, şi se va încheia sâmbătă, 9 iunie, la ora 7.00.
În campanie s-au înscris 188 de televiziuni şi 142 de posturi de radio, potrivit membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).
Legea prevede că, în campania electorală, candidaţii, partidele politice, alianţele politice, alianţele electorale, precum şi cetăţenii au dreptul să-şi exprime opiniile, în mod liber şi fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, utilizarea televiziunii, radioului, presei şi a celorlalte mijloace de informare în masă.
Totodată, în timpul campaniei electorale se asigură candidaţilor, în mod nediscriminatoriu, spaţii corespunzătoare pentru a se întâlni cu alegătorii, care pot fi amplasate la sediul primăriei, în şcoli, universităţi, case de cultură, cămine culturale şi cinematografe.
Candidaţii nu au voie să dea mită electorală. Promisiunea, oferirea sau darea de bani, bunuri ori alte foloase în timpul campaniei electorale, precum şi în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidaţi ori un anumit candidat pentru funcţia de primar, consilier sau de preşedinte al consiliului judeţean, precum şi primirea acestora de către alegători constituie infracţiuni şi se pedepsesc, potrivit legii, cu închisoare de la 6 luni la 5 ani, se arată în lege.
Potrivit prevederilor legale, primarii sunt obligaţi ca până la începerea campaniei electorale să stabilească, prin dispoziţie, locuri speciale pentru afişaj electoral, care trebuie să fie situate în zone frecventate de cetăţeni, fără stânjenirea circulaţiei pe drumurile publice şi a celorlalte activităţi din localităţile respective
Regulile după care se desfăşoară campania electorală în audiovizual au fost stabilite, printr-o d