Aproape 30% din companiile de pe piaţa locală plătesc cel puţin 50 de euro pentru a recruta un angajat pentru o poziţie de entry level, specialist sau middle management, potrivit rezultatelor unui studiu trimestrial realizat de HR Club, asociaţia profesioniştilor în resurse umane şi firma de cercetarea Daedalus MillwardBrown.
Astfel, pentru recrutarea unui candidat pentru o poziţie de entry level, numai 3,5% din companii nu plătesc nimic (folosesc modalităţi interne de recrutare, cum sunt recomandările interne sau CV-urile primite de companie), în timp ce aproape 12% plătesc între 1 şi 50 de euro pentru recrutarea unui angajat începător. De altfel, numărul companiilor care plătesc mai mult de 50 de euro pentru recrutarea unui angajat fără experienţă este mai mare: 30% în prezent, faţă de 8% la finele lunii martie.
Procentul angajatorilor care plătesc mai mult la recrutare creşte semnificativ în cazul recrutărilor pentru niveluri de middle management, întrucât 42% din aceştia ar fi dispuşi să plătească peste 50 de euro pentru un nou angajat.
Studiul realizat de HR Club, o asociaţie care are peste 400 de membri specialişti în resurse umane, a fost realizat în cel de-al treilea trimestru al anului, iar la capitolul legat de recrutare şi selecţie au participat peste 120 de respondenţi.
Costurile recrutării sunt mai mari în funcţie de metodele folosite de angajatori. Preţul postării unui anunţ pe un site de recrutare este de aproximativ 100 de euro, în timp ce recrutarea printr-o agenţie ajunge la câteva sute de euro.
Aproape 30% din companiile de pe piaţa locală plătesc cel puţin 50 de euro pentru a recruta un angajat pentru o poziţie de entry level, specialist sau middle management, potrivit rezultatelor unui studiu trimestrial realizat de HR Club, asociaţia profesioniştilor în resurse umane şi firma de cercetarea Daedalus MillwardBro