Au început investiţiile în România în 2008, când majoritatea jucătorilor fugeau din imobiliare. Au ajuns la un proiect desfăşurat pe 250 de hectare lângă Ploieşti, în care au construit spaţii logistice şi industriale de 200.000 de metri pătraţi. Companii precum BAT, Unilever, Lufkin, Toro sau Honeywell au decis să se dezvolte în proiectul lor, care a ajuns la investiţii de 200 mil. euro, doar un sfert din total.
Pentru belgienii de la Alinso Group, care deţin în România parcul de afaceri West Park din Ploieşti, dezvoltat alături de omul de afaceri Petrică Uşurelu, proiectul din Prahova pare să nu mai fie de ajuns, astfel că firma ia în considerare dezvoltarea unui nou centru logistic în România.
Cel mai mare pol logistic al Capitalei este în continuare la intrarea pe autostrada Bucureşti-Piteşti, principala cale de acces spre vestul ţării şi al Europei, dar ieşirea spre Ploieşti ar putea deveni în următorii ani chiar mai importantă. Belgienii au mizat şi pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, care ar urma să fie gata anul acesta.
Întrebarea este: care autostradă ce va traversa Carpaţii va fi realizată prima? Comarnic-Braşov sau Piteşti-Sibiu, două proiecte pentru care deocamdată nu s-a mişcat nicio piatră, dar care au o importanţă strategică în dezvoltarea logistică de la extremităţile Capitalei. Belgienii au mizat în 2008 pe Comarnic-Braşov, care la vremea respectivă era în negocieri pentru semnarea unui parteneriat public privat. Proiectul a picat în 2010, iar în decurs de doi ani nu a fost găsită o soluţie alternativă pentru începerea lucrărilor. Acum se vorbeşte despre fonduri UE, dar investitorii încep deja să se uite şi spre alte zone strategice ale ţării.
"Vrem să ne extindem activităţile în România în următoarele 18 luni. Am putea construi un nou parc logistic în alte zone importante din România şi avem în vizor mai multe oraşe, pr