Campionatul Mondial de Fotbal din acest an va oferi industriei media un motiv de bucurie impulsionand fiecare sector al pietei de publicitate. MediaWeek prezinta cinci exemple de strategii de media care pot asigura succesul unui brand la cel mai mare eveniment sportiv al anului.
In ultima saptamana The Sun si Coca-Cola si-au anuntat strategiile ambitioase pentru a atrage microbistii in jurul fenomenului sportiv.
Astfel, Coca-Cola, ce va beneficia de un buget de marketing de ordinul milioanelor de euro, va utiliza in campania sa TV-ul si online-ul, respectiv o tema “de celebrare”, in timp ce The Sun a inceput campania printr-un spot TV de 90 de secunde in cadrul emisiunii Britain’s Got Talent.
Veniturile atrase de barurile din Marea Britanie au crescut la ultimul Campionat Mondial pana la 142 mil. euro, potrivit British Pub&Beer Association, in timp ce Enders Analysis estimeaza ca piata TV va inregistra un avans de 20% in lunile aprilie-mai, respectiv 15% in iunie.
Peisajul media a trecut prin schimbari importante de la ultimul Campionat Mondial, in 2006, prin cresterea numarului de televizoare HD si dezvoltarea mediului digital care ofera oportunitati pentru publicitatea targetata.
Campania pe telefonul mobil
Client: Emirates Tours
Agentie: Starcom
Sponsor oficial al Campionatului Mondial de Fotbal, Emirates Tours ofera diferite pachete pentru fanii care doresc sa calatoreasca spre Africa de Sud.
“Extragerile pentru acest campionat au avut loc la o ora la care oamenii nu erau nici acasa si nici la birou, astfel incat telefonul mobil a fost mediul cel mai potrivit pentru a atinge consumatorii”, spune James Tagg, seful diviziei mobile din cadrul Starcom.
Astfel, Starcom a rezervat intregul spatiu publicitar de pe varianta mobila a Sky Sports pentru a comunica cu publicul ABC1 format din barbati care ar putea