Daimler AG a asteptat multa vreme pentru a lua o decizie, in timp ce alte firme precum BMW, Audi sau VW au deschis de mult fabrici in Europa de Est, concernul alegand pana la urma orasul ungar Kecskemet, in locul Romaniei sau Poloniei, scrie ziarul german Handelsblatt consultat de Agerpres.
Alegerea Kecskemet s-a datorat in primul rand avantajelor locului, in ciuda unor salarii relativ mari. Seful de productie de la Mercedes, o divizie a concernului Daimler, Rainer Schmueckle, afirma despre Kecskemet ca "are in mod clar cele mai bune perspective din punct de vedere economic general", orasul impunandu-se in fata unor concurenti din Romania si Polonia. In noua fabrica din Ungaria, Mercedes urmeaza sa produca modele mici din clasele A si B, pe care clientii din Europa de Est, in conditiile cresterii lente a nivelului de trai, si le pot permite cel mai usor. Daimler va investi circa 800 de milioane de euro in noua fabrica, aceasta dand de lucru unui numar de 2500 de angajati, productia urmand sa inceapa in 2012.
Daimler a surprins expertii prin decizia sa, dat fiind ca favorita pentru noua locatie a fabricii a fost multa vreme Romania, costurile pentru ora de munca fiind aici (in Romania), in comparatie cu alte locuri din Europa, aproape fara concurenta, si anume circa 4 euro pe ora. In Ungaria preturile sunt aproape de doua ori mai mari iar in Germania de cinci ori. Nici subventiile se pare ca nu au jucat un rol important in alegerea locatiei, atat in Ungaria cat si in Romania, Daimler putand sa conteze pe subventii intre 80 si 100 milioane de euro, dat fiind ca mai mult nu este permis de legislatia europeana in materie.
Atunci cand Schmueckle vorbeste despre "perspective din punct de vedere economic general" el se refera la infrastructura relativ mai buna din Ungaria. Ungaria are o retea de autostrazi bine dezvoltata, care in Romania