„Il resto della notte” e un film care nu pica bine in contextul socio-politic al imigrantilor romani din Italia. El impleteste trei povesti extreme.
Prima este cea a unei familii bogate din Brescia, care locuieste intr-o vila scumpa, la adapostul gardurilor inalte si al camerelor de supraveghere. Sotul intretine o amanta mai tanara, care-i da papucii pe parcursul filmului, sotia e vag astenica, avand dureri de cap si stari de panica atunci cand cersetorii tigani ii cer bani (spune ca o „hartuiesc”).
A doua poveste il are in centru pe un tanar italian cocainoman, care nu poate accepta ideea ca fiul sau locuieste acum cu noul prieten/sot al fostei sale prietene/sotii, desi momentele petrecute cu fiul sunt sabotate de propria sa impulsivitate.
Si in fine, a treia poveste se ocupa de romani: o tanara, Maria (Laura Vasiliu) data afara de la familia de mai sus, dupa ce e acuzata fara probe ca i-a furat patroanei cerceii cu perle. Pentru ca n-are unde sa stea, Maria revine la fostul ei iubit, Ionut (Constantin Lupescu), in apartamentul sordid pe care acesta il imparte cu fratele lui, adolescentul Victor (Victor Cosma), intr-o cladire locuita mai ales de arabi. Victor e suparat ca Maria a reintrat pe fir si spune ca ii aduce numai belele lui Ionut. Si intr-adevar, Maria ii vinde lui Ionut pontul cu vila familiei bogate, Ionut trateaza cu partenerul sau de afaceri, italianul cocainoman, iar spargerea se lasa cu morti si cu senzatia neclara pentru spectator ca asista ori la un film rauvoitor cu romanii, ori la unul care nu stie ce vrea sa spuna.
Regizorul Francesco Munzi a declarat ca a scris scenariul inainte ca romanii sa faca prima pagina a ziarelor, intr-o vreme in care oaia neagra a strainilor din Italia erau albanezii. Bun, te intrebi, atunci de ce n-a facut un film cu albanezi care fura si ucid?
Discutia s-ar pu