Jumatate dintre utilizatorii romani de internet acceseaza, zilnic, retelele de socializare, iar trei sferturi dintre ei folosesc aceste canale de comunicare pentru a-si exprima nemultumirile fata de produsele si serviciile unor companii, potrivit unui studiu al companiei Interactive Intelligence Group Inc., furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business, publicat joi.
Companiile din retail si FMCG utilizeaza cel mai mult retelele sociale pentru furnizarea de servicii de contact, fiind urmate de companiile din telecom, servicii financiare si de cele medicale, se noteaza in rezultatele cercetarii.
Potrivit sursei citate, in Romania, aproximativ 50% dintre utilizatorii de internet acceseaza in fiecare zi canalele de social media , in timp ce peste 75% dintre acestia au folosit retelele sociale pentru a-si arata nemultumirea fata de produsele sau serviciile companiilor private.
Realizatorii studiului estimeaza ca aproximativ 30% dintre companii la nivel global utilizeaza, in prezent, social media pentru furnizarea de servicii de asistenta, iar in urmatoarele 12 luni numarul acestora este apreciat sa creasca cu 15%, cele mai active companii pe acest canal fiind cele din retail si FMCG.
Conform celor mai recente statistici referitoare la utilizarea retelelor sociale, aproximativ 90% dintre utilizatorii europeni de internet folosesc in mod frecvent social media, mai bine de jumatate dintre acestia accesand zilnic un site de socializare.
Din numarul total de utilizatori, peste 45% si-au manifestat nemultumirea in legatura cu produsele sau serviciile companiilor private prin intermediul comentariilor postate pe retelele sociale.
Specialistii Interactive Intelligence sunt de parere ca 40% dintre companiile de retail si cele din FMCG utilizeaza social media pentru furnizarea de servicii