După 154 de „paşi de licitaţie“ în care preţul pentru revista de satiră a urcat tot mai mult, Doru Buşcu a fost declarat marele câştigător al mărcii. Licitaţia pentru marca „Academia Caţavencu“ a pornit de la 180.000 de euro, cu TVA, şi a ajuns la 1,6 milioane de euro cu tot cu TVA.
Este ora 13.00. Într-o încăpere micuţă cât o sufragerie, într-un bloc de locuinţe, se desfăşoară licitaţia care urmează să decidă soarta revistei „Academia Caţavencu". În mijlocul camerei este aşezată o masă ovală. În capul mesei se află reprezentantul lichidatorului, iar de-o parte şi de alta cei doi înscrişi la licitaţie: Doru Buşcu, director editorial „Academia Caţavencu", şi Radu Şoldănescu, împuternicit din partea Sabinei Fati, jurnalistă la „România liberă". „Sper să nu deschid o epocă în care ziarele să ajungă să-şi vândă marca", spune Doru Buşcu, după care îşi ironizează competiţia: „Sabina Fati este cunoscută pentru umorul pe care l-a arătat în presa românească".
Concedieri şi demisii la „Evenimentul zilei“
„Declarăm deschisă licitaţia", spune o voce. Suma de pornire este 150.000 de euro fără TVA, iar „pasul de licitaţie" este 7.500 de euro. Primul plusează Radu Şoldănescu. „Eu ofer pasul doi", spune Buşcu, ceea ce înseamnă că plusează cu încă 7.500 de euro. Fiecare mai merge cu „încă un pas", până la 33, când apar primele semne de nelinişte la Radu Şoldănescu. El cere pauză de două minute pentru a-şi face calculele, iar apoi continuă. Buşcu, în schimb, stă relaxat pe scaun, cu o mână la tâmplă, şi plusează fără să ezite. Cu cât înaintează, Şoldănescu pare tot mai nesigur şi cere pauze pentru a-şi face calculele.
La „pasul" 70, Şoldănescu cere din nou o pauză, la fel şi la „pasul" 77 şi după 100. Nesigur pe el, Şoldănescu întreabă lichidatorul care este suma la care s-a ajuns. „1.116.000 de euro cu TVA cu tot", i se răspunde. „Pasul 103", spune atunc