Doar 51% dintre publisherii americani considera ca modelul de stiri online pe baza de abonament va aduce incasari. Potrivit unui studiu American Press Institute, publicat astazi, restul de 49% se tem de un potential esec, fie nu sint siguri ca modelul de business va functiona. Pe scurt, citeva cifre, in baza unor chestionare cu variante multiple de raspuns:
* 68% dintre publisheri considera ca utilizatorii vor gasi cu greu surse alternative de stiri
* 52% cred ca stirile de pe site-urile publicatiilor vor fi destul de usor sau foarte usor de inlocuit
* 58% dintre publisherii “studiaza” ideea de a introduce continut platit
* 49% dintre ziare nu au stabilita vreo strategie sau vreun plan de implementare a stirilor pe bani
* doar 10% dintre publisherii ofera o sectiune oarecare pe baza de abonament
Cum se vede potentiala implementare a continutului platit? Citeva cifre:
* 10% dintre ziare ofera deja continut contra abonament
* 12% intentioneaza sa introduca abonamente online pina la finele anului
* 18% isi propun sa creeze sectiuni platite in primul trimestru din 2010
* 10% vor sa ceara bani pentru stiri incepind din iunie 2010
* 2% anunta ca isi propun sa aiba sectiuni platite din vara lui 2010 sau pina la sfirsitul lui 2010
Cum cred publisherii ca ii vor atrage pe utilizatori sa scoata cardul si sa plateasca? Iata ideile enuntate:
* 38% dintre ziare vor publica teasere la articole pe prima pagina, urmind ca cine doreste sa citeasca sa dea bani pe un abonament lunar
* 28% dintre ziare vor oferi atit abonamente lunare, cit si posibilitatea de plata per articol citit (micropayments)
* 15% vor oferi atit abonamente lunare si microplati, cit si abonamente pe zi de tipul “all-you-can-read” (e o comparatie idioata, dar e ceva similar cu biletul de metrou pent