Comisia Europeana si-a exprimat indoiala ca privatizarea Automobile Craiova s-a realizat in absenta unui ajutor de stat si a cerut autoritatilor de la Bucuresti sa trimita, in termen de o luna, toate informatiile care ar putea contribui la evaluarea ajutorului, se arata intr-o scrisoare a Comisiei Europene publicata in "Jurnalul Oficial al Uniunii Europene".
Potrivit executivului comunitar, Comisia a aflat din presa, in septembrie 2007, ca Romania a semnat un contract de vanzare-cumparare cu Ford si ca Guvernul Romaniei a adoptat o "lege speciala" privind anularea datoriilor intreprinderii Automobile Craiova. "Comisia are indoieli serioase cu privire la faptul ca privatizarea s-a realizat in absenta unui ajutor de stat si ca masurile de ajutor de stat ar fi compatibile cu piata comuna. In plus, intrucat ajutorul nu a fost notificat Comisiei, acesta constituie ajutor ilegal", se arata in anuntul Comisiei Europene.
Comisia sustine ca valoarea datoriilor intreprinderii Automobile Craiova catre bugetul de stat nu este cunoscuta, in timp ce valoarea datoriilor catre alte foste filiale Daewoo este estimata de presa la o suma de aproximativ 220 milioane euro. In plus, presa a relatat ca Guvernul Romaniei a adoptat o lege speciala pentru privatizarea Automobile Craiova. Se pare ca legea prevede o anulare a datoriilor producatorului de autovehicule si o garantie privind plata datoriilor catre celelalte filiale Daewoo. Aceasta anulare a datoriilor nu fusese oferita tuturor ofertantilor potentiali in cadrul procedurii de licitatie.
"Bazandu-se pe informatiile de care dispune, Comisia considera in prezent ca acele conditii atasate contractului de vanzare, precum si masurile referitoare la datorii au ca rezultat acordarea unui ajutor de stat in sensul articolului 87 aliniatul (1) din Tratatul CE care nu a fost notificat de autoritatile romane si ,