De luni, de cind s-a anuntat achizitia Washington Post de catre Jeff Bezos, fondator si CEO Amazon, am citit o groaza de articole despre subiect. De retinut, Bezos plateste 250 de milioane de dolari in nume propriu, nu in numele vreunei afaceri. De altfel, Forbes chiar specula ca valoarea tranzactiei reprezinta mai putin de 1% din averea sefului Amazon, estimata pentru 2013 la vreo 28 de miliarde de dolari, cu vreo trei mai mult decit anul trecut, scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui, Subiectiv.ro.
Cele mai multe speculatii pe seama achizitiei merg in zona de dezvoltare a Washington Post, care a inregistrat pierderi de 53,7 milioane de dolari in 2012. Se speculeaza ca Bezos ar putea lega cumva ziarul de celelalte companii ale sale, in speta de Amazon, prin diverse strategii de crestere a publicatiei. Prima dintre ele ar fi, spun mai toti, posibilitatea de a introduce abonamente la ziar direct pe Kindle, tableta Amazon, initial ca free trial.
Alte idei ar fi introducerea continutului video produs de Washington Post in Amazon Prime (in SUA, abonatii Prime beneficiaza de acces gratuit la Amazon Instant Video) sau integrarea in site-ul The Post a recomandarilor de produse sau cumparaturi de pe Amazon. A doua idee este mult mai interesanta, cu atit mai mult cu cit targetarea s-ar putea face plecind de la corelarea a doua baze diferite de informatii despre utilizatori, de la obiceiurile de consum de continut (ce articole citeste utilizatorul site-ului, diverse alte preferinte) pina la obiceiurile de cumparare (istoricul comenzilor de pe Amazon, de la produse la carti etc.)
Insa dincolo de viitorul The Post, vazut mai degraba in zona de implementare de noi tehnologii si de focus tot mai pronuntat pe publishing online, respectiv pe cautarea unor noi modele de business, ar mai fi un aspect pe care, pina acum, am remarcat ca lumea l-a ignorat.