In tirgul de la Tescani, puterea cailor se incearca la trasul greutatilor In tirgul de simbata de la Tescani, caii se vind rar. Dar, si cind se vind e zarva mare. Pentru ca geambasii isi striga marfa virtos, aratind ca n-au adus caii la tirg sa-i faca de rusine, ca altii, ci pentru ca nimeni nu mai au bidivii ca ai lor. Dar si pentru ca un cal bun costa o avere, iar precupetul nu se da la mina geambasului cu una, cu doua, ci intoarce marfa, la propriu, pe toate fetele, se face ca asculta parerile cunoscatorilor (iar la Tescani sint destui cunoscatori!), cauta cusur dupa cusur si striga la prieteni sa-l consilieze sau sa-i confirme vreo parere. Vorba ceea: un cal nu se cumpara in fiecare zi! Insa zarva cea mare se isca cu adevarat abia cind calul este pus la incercare, sa se vada clar ce putere are. In tirgul de la Tescani "standul de probe" este pregatit oricind. Doua bucati de beton, cit toate zilele de post din aceasta vara, sint ancorate la streangurile bietului patruped, se da un bici si geambasii incep sa strige cit ii tin bojocii. Daca pietrele se misca, se bate si palma. Daca nu, negocierile o iau de la capat. Zece milioane hamul si caruta La Tescani, un cal bun face aproape cit o jumatate de Dacie. Caii buni au ajuns si la 50 de milioane de lei, dar pentru altii negocierile scad pretul pina 15 milioane. Cine are de gind sa intre in rindul lumii cu un atelaj pe masura, trebuie sa vina la tirg cu o alta caruta. De bani. Pentru ca una peste alta, tot ce inseamna atelaj - caruta cu cal cu tot te ajunge intre 23 - 24 de milioane si aproape 70 de milioane de lei. Daca ai inceput cu calul, trebuie sa stii ca un ham cu destule insertii din PVC se vinde in tirg cu 2,8 milioane de lei, dar cu patru milioane iei un ham din piele mirosind zdarvan a argaseala si doldora de tinte si canafi. Calul are, insa, nevoie si de un capastru (pentru unii oameni semn sigur de supusen