Honda Jazz este o maşină sigură şi extrem de bine tehnologizată. Pentru că se adresează unui anumit segment de clienţi, maşina nu e deloc ieftină
Acum 9 ani, japonezii de la Honda lansau o maşinuţă numită simpatic Jazz. Acolo, la ea acasă, i se spune Fit. Între timp, modelul a ajuns la cea de-a doua generaţie. A durat ceva schimbul, asiaticii considerînd că nu e cazul să umble la o reţetă de succes. Pînă la urmă a venit şi schimbarea.
Pentru drive test, Jazz s-a prezentat în formula motor 1.4 benzină i- VTEC şi o transmisie automată I-Shift, cu 6 trepte de viteză. Combinaţia e bună pentru că Jazz-ul se mişcă bine pentru că vorbim de 100 CP. Transmisia este manuală, dar cu comandă automatizată. i-SHIFT în 6 trepte permite schimbarea treptelor în mod automat, dar şi manual datorită padelelor de schimbare a treptelor aflate în spatele volanului, de o parte şi de alta. Consumul nu depăşeşte 7 litri/100 km în regim de semafoare şi blocaje în intersecţii. Ţinuta de drum este corectă, suspensiile creează un confort la interior, iar motorul este elastic şi silenţios.
Habitaclul lui Jazz este luminos. Asta poate şi datorită parbrizului, japonezii împingîndu-l mai spre exterior. De altfel, toate dimensiunile geamurilor sînt generoase faţă de modelul precedent. Nici cu spaţiul, Jazz-ul nu stă rău, el suferind îmbunătăţiri, astfel că, trei persoane adulte nu se înghesuie prea tare pe bancheta din spate. Condiţia: să nu fie o deplasare prea lungă! Portbagajul are două compartimente, iar bancheta din spate este rabatabilă şi se poate face dintr-o singură mişcare. Asta nu-i nimic pentru că maşina oferă şi o podea plană care se duce pînă la scaunele din faţă.
Siguranţa pasagerilor este betonată la Jazz. Airbagurile sînt prezente peste tot, frontale, laterale şi cortină, iar sistemele electronice de asistare a şoferului abundă: