Optimismul pare sa se fi reintors in industria auto, constructorii vorbesc de reveniri ale pietei, criza nu mai e subiectul de pe buzele tuturor. Insa cuvantul de ordine la salonul auto care a inceput marti la Geneva este adaptare. Fiecare vine cu noi strategii pentru a supravietui: unii lanseaza SUV-uri ieftine, altii fac modele mai mici, altii continua sa vina cu masini super-scumpe fiindca doar asa au profit. La salonul din Elvetia sunt acreditati peste 9.000 de ziaristi, niciun mare constructor nu lipeste, dar fetele de langa masini sunt in numar foarte mic, semn ca se doreste ca oamenii sa se uite la masini si sa-si cumpere eventual mai tarziu.
Salonul a ajuns la a 80-a editie, iar numarul premierelor trece de 100. Numarul ziaristilor prezenti nu e nici el neglijabil, peste 9.000, mare parte dintre ei fiind cazati in Franta, la vreo 50 de km distanta, pe motiv ca preturile sunt mai umane. In jurul complexului expozitional Palexpo se creeaza blocaje de circulatie, dar nu suparatoare, insa mai deranjanta e coada de peste o ora la care trebuie sa stea cei care nu si-au facut acreditare din timp.
Salonul de la Geneva este mult mai usor de "navigat" decat alte saloane, deoarece halele sunt compacte si comunica intre ele fara a fi nevoie sa strabati sute de metri de la o conferinta la alta, precum la Paris sau Frankfurt. Iar conferintele sunt pentru ziaristi nu doar surse bune de informatie, ci si de stres masiv la saloanele auto, fiindca multe se suprapun, iar in prima zi au fost in total 50 de conferinte. Fiecare dintre ele tine un sfert de ora in care fie seful marcii, dar de cele mai multe ori un director de produs prezinta pe scurt noutatile, fara a lua intrebari. Cel care tine conferinta citeste de pe un prompter mare amplasat mai sus, iar la sfarsit sta sa fie fotografiat de cohortele de jurnalisti. La marcile mai importante, numarul de