Renumele oricarui restaurant e dat in primul rând de serviciile oferite si de mâncarea servita. Cu toate acestea, indiferent de cât de priceput e ospatarul, bucatarul e cel care aduce clientii intr-un restaurant, mai ales ca acestia au anumite asteptari de la mâncarea comandata. In domeniul turismului si al prestarilor de servicii, orice client multumit aduce cu el cel putin cinci clienti noi. In plus, oricine este multumit va apela la serviciile respective de fiecare data când va avea ocazia. Astfel, pentru a avea succes cu un restaurant, e absolut necesar ca ospatarii si bucatarul sa faca parte din categoria celor mai buni. De aceea, in strainatate, marile restaurante se construiesc in jurul unui bun bucatar si al unui concept gastronomic, mai ales ca, potrivit specialistilor, un bucatar bun aduce cam 80% dintre clienti. „Bucatarul e poate cea mai importanta componenta intr-un restaurant. Ospatarii sunt, la rândul lor, foarte importanti pentru ca ei sunt cei care ajuta clientul sa-si aleaga mâncarea, ei sunt cei care fac prima impresie. Degeaba ai insa atmosfera placuta si ospatari foarte buni, daca mâncarea nu e la inaltime“, a declarat Aida Boldici, seful restaurantului Sale&Pepe. Bucatarul-sef al restaurantului, Mia Nadia Iorgulescu, ocupa aceasta functie de sase ani. Bucatarul-sef invata arta de a gati „ca la mama acasa“ Majoritatea clientilor restaurantelor stiu ce vor de la mâncarea pe care urmeaza sa o savureze. Astfel, indiferent ca vor ciorba de burta, sarmalute, sosuri, frigarui, gratar, rulouri, salate, legume sau mamaliguta, toate trebuie sa fie „ca la mama acasa“. Drept urmare, la restaurant, bucatarul tine locul tuturor mamelor si trebuie sa ghiceasca dorintele fiecaruia. „Clientii spun de obicei ce gust sa aiba mâncarea, fara a spune ce ingrediente speciale vor sa folosim. Atunci noi trebuie sa adaptam reteta la gusturile lor“, a declarat Mia Iorgule