Calea ferată dintre Simeria şi Sighişoara şi autostrăzile Orăştie-Sibiu şi Suplacu de Barcău-Borş sunt cele mai mari proiecte de investiţii pe care Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, şi-a asumat că le va finaliza până în 2015.
Cele mai importante zece investiţii de infrastructură din România ce ar urma să fie gata până în 2015 valorează 4,6 miliarde de euro, echivalentul a circa 4% din PIB-ul României în 2010, potrivit unei analize a ZF realizată pe baza proiectelor de investiţii aflate în curs de desfăşurare la Ministerul Transporturilor, publicate pe site-ul Guvernului.
Guvernul a publicat în urmă cu două zile o listă de 141 de pagini cu investiţiile realizate de ministere în anii 2009-2010, dar şi cele care se află în curs de derulare. Ziarul Financiar va folosi aceste informaţii în analizele sale.
Acest exerciţiu este necesar în condiţiile în care Transporturile au avut în ultimii 10 ani bugete de circa 25 mld. euro, dar au construit doar 200 km de noi autostrăzi.
Ziarul Financiar a propus, la o întâlnire cu oamenii de afaceri şi cu reprezentanţii Guvernului, ca fiecare minister să prezinte topul celor mai mari investiţii realizate, să le justifice şi să-şi asume public proiectele de investiţii pentru bugetul de anul viitor.
Andreea Paul Vass, consilierul pe probleme economice al premierului Emil Boc, a preluat propunerea cu promisiunea că o va transmite premierului, iar în urmă cu două zile a fost publicată pe site-ul Guvernului lista cu proiectele de investiţii publice încheiate în perioada 2009 -2011, precum şi investiţiile publice aflate în curs de desfăşurare.
În contextul în care în fiecare an miniştrii care s-au perindat la conducerea Ministerului Transporturilor au promis zeci sau chiar sute de kilometri de autostrăzi însă nu s-au ţinut de cuvânt, există şanse ca investiţiile asumate acum d