Modul în care sunt formulate anunţurile şi profilele utilizatorilor unor portaluri matrimoniale spun multe despre ei. Femeile folosesc mai multe adjective pentru a descrie starea materială şi aspectul fizic pe care le caută la parteneri, în timp ce bărbaţii se axează pe banii lor şi pe sporturile preferate.
Pentru a studia infidelitatea, cercetătorii au vizualizat anunţurile postate de 200 de bărbaţi şi 200 de femei pe un site celebru de dating (AshleyMadison.com). Anunţurile au fost alese la întâmplare de pe site-ul lansat în 2001, menit să furnizeze „servicii discrete de dating" şi destinat mai ales adulţilor care aveau deja o relaţie personală.
„Acest studiu despre adulter este important într-un sens mai larg, deoarece ne ajută să înţelegem cine suntem", a declarat James Hare, specialist în ecologie comportamentală la Universitatea Manitoba din Canada, citat de LiveScience. „În general, oamenii au tendinţa de a se aşeza pe un piedestal, deasupra altor vieţuitoare, dar datele statistice scot în evidenţă faptul că sunt produsul aceloraşi forţe selective şi al aceloraşi procese evolutive care au modelat toate formele de viaţă."
„Masculii" maturi iau „orice pică"
Cercetătorii au analizat afirmaţiile potenţialilor adulterini cu privire la ce îşi doreau de la o aventură: „orice pică", „pe termen scurt", „indecisă", „pe termen lung", „cybersex" sau „orice mă excită". Au notat, de asemenea, vârstele celor care au postat anunţurile, cele ale potenţialilor parteneri pe care aceştia îi căutau şi numărul total de adjective folosite de fiecare dintre utilizatorii analizaţi pentru a se descrie pe sine şi pentru a descrie profilul de partener căutat. Printre atributele analizate s-au numărat cele care ilustrau starea materială, aspectul fizic, educaţia şi performanţele sportive.
Descoperirile au fost în concordanţă cu stereotipul bărbatului promiscuu