În ultimele numere ale revistelor Cosmopolitan şi Avantaje bărbatul pare să-şi fi reluat locul tradiţional: acela de a fi în centrul atenţiei, conform mentalităţii comune. Sau, privit din perspectiva înnoirii, acelaşi reprezentant al sexului tare pare să-şi fi cîştigat un loc şi în revistele pentru femei. Nu că pînă acum nu ar fi existat portrete sau voci de bărbaţi celebri: de astă dată, însă, bărbatul este tratat în modul serios al revistelor sus-amintite, adică psihologic şi popularizator-ştiinţific; şi în aşa fel încît textul să poată fi interesant chiar pentru bărbatul însuşi, care s-a strecurat, mai evident, şi el în target. În Cosmo, numărul din iunie, există un articol intitulat "Orgasmul masculin - îndrumar practic" (autoare Bianca Stupu). Pe prima pagină articolul este prezentat, în stilul revistei, făcînd, obligatoriu, legătura cu femeile puternice, informate şi responsabile: "Bărbaţii au orgasm de fiecare dată. De ce? Pentru că nouă ne pasă". Chapeau-ul articolului explică de ce a fost ales un asemenea subiect: tocmai pentru că e vorba de un lucru aparent simplu, de la sine înţeles. Este interesant de observat cum bărbatul se întoarce în centrul atenţiei via percepţie feminină: el este, să zicem, reabilitat, după ce femeia a trecut, timp îndelungat, prin acelaşi proces, şi şi-a recîştigat
locul binemeritat. Astfel, în articolul în cauză, se precizează că există, totuşi (în ciuda multor prejudecăţi bine cuibărite în mentalul colectiv) o legătură între "minte şi penis", că şi bărbaţii reacţionează la vorbe; şi, de asemenea, că pot "mima contracţiile unui orgasm multiplu", că nu-i aşa de grav dacă adorm după... Cu alte cuvinte, din "fiara" inexplicabilă ce trebuie, cu tertipuri, îmblînzită, bărbatul din Cosmo a avansat: a ajuns o categorie domoală, raţională, explicabilă. Această viziune mai puţin înspăimîntătoare este completată şi de alte do