TV Remove Isolated on White. / Foto: Didier Kobi / Getty Images/Hemera Anul 2011 nu a adus schimbări majore în ceea ce priveşte ierarhia posturilor tv. S-au produs câteva rocade interesante, în special în jurul poziţiilor 3-6, însă „titanii” (Pro TV şi Antena 1) au rămas de neclintit.
În ceea ce priveşte ierarhia după rating-ul înregistrat în 2011, comparativ cu 2010, Pro TV ocupă primul loc al clasamentului atât în Whole Day, cât şi în Prime Time (interval orar 19:00-23:00). Totuşi, televiziunea Pro TV înregistrează o scădere a numărului mediu de telespectatori comparativ cu 2010. Antena 1 are o creştere moderată, de circa 8.000 de telespectatori.
În Prime Time, se pot observa aceleaşi tendinţe de consum ca şi în Whole Day: Pro TV se află în scadere, Antena 1, în creştere (audienţă medie mai mare cu 4.000 de telespectatori).
De altfel, cota de piaţă înregistrată în 2011 de televiziunile trustului Intact are o evoluţie semnificativă comparativ cu 2008, atât pe întreaga zi, cât şi în intervalul orar din Prime Time. De altfel, mulţumită evoluţiei sale, dar şi a involuţiei market-share-ului în cazul CME, diferenţa dintre cele două trusturi s-a redus considerabil în ultimii trei ani, ajungând să fie mai mică de trei puncte de share (comparativ cu 2008, când IMG se afla la mai bine de zece puncte de share de CME).
Market share-ul IMG urmează aceeaşi curbă ascendentă şi în Prime Time, spre deosebire de principalul competitor, care înregistrează o scădere de –11% comparativ cu 2008. Market Share-ul Pro TV este în creştere faţă de 2008, dar în scadere faţă de 2010.
Dar să trecem de primele două clasate şi să analizăm şi restul plutonului. Prima rocadă o constatăm la locurile 3-4. Dacă ultima poziţie a podiumului era ocupată anul trecut de Realitatea TV, scandalurile interne din ultima jumătate a lui 2011 au afectat ratingul general al postului,