Tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este proiectat să treacă pe sub Sinaia şi Buşteni. Alte tuneluri vor fi în zonele Comarnic şi Râşnov
Proiectul tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov prevede ca şoseaua să treacă pe sub oraşele Sinaia şi Buşteni. Aşa susţin unele surse din cadrul Ministerului Transporturilor, citate ieri de presa centrală. Tronsonul de autostrada Comarnic - Braşov va avea aproximativ 15 kilometri de tuneluri pe fiecare sens şi patru staţii de taxare. Una din platformele pereche de parcări şi spaţii de servicii va fi între Predeal şi Râşnov, la kilometrul 149. De asemenea, vor fi construite poduri şi viaducte pe 16 kilometri, din cei 55 cât va avea autostrada.
Noul traseu are o lungime mai mică cu trei kilometri
Consorţiul de firme Vinci - Aktor, care urmează să construiască cei 58 de kilometri ai autostrăzii, au ales un traseu propriu faţă de propunerea Ministerului Transporturilor cuprinsă în documentaţia de licitaţie. Principalele avantaje ale noului traseu, care coincide pe unele porţiuni cu cel iniţial, sunt o lungime mai mică cu trei kilometri, precum şi faptul că noua şosea traversează în principal proprietăţi ale statului şi nu mai este nevoie de exproprieri.
De asemenea, pe lângă tuneluri, vor fi construite poduri şi viaducte pe 16 kilometri, iar autostrada va avea două spaţii de servicii mari ce vor conţine benzinării, parcări de lungă durată, restaurante, dar şi două spaţii de parcare de scurtă durată, precum şi cel puţin patru staţii de taxare. Prima pereche de parcări şi spaţii de servicii va fi la 7 kilometri după Comarnic, iar o altă pereche va fi între Predeal şi Râşnov, la kilometrul 149.
Traseu învecinat cu DN1 până înainte de Predeal
Pentru traversarea oraşelor Sinaia şi Buşteni vor fi construite două tuneluri de aproximativ 3 kilometri fiecare. Alte tuneluri vor