Boeingul 707, cu care trebuia să plece preşedintele Băsescu la Bruxelles ieri dimineaţă, a avut probleme tehnice, delegaţia şefului statului fiind mutată rapid într-o aeronavă de rezervă. Mai norocos, Tăriceanu decolase cu numai o oră înainte, într-o altă aeronavă.
Cu numai jumătate de oră înainte de decolare, echipa de control a constatat că Boeingul 707, vechi de aproximativ 35 de ani, are probleme tehnice. Unul dintre aparatele de bord indica o abatere de la parametrii normali, motiv pentru care, potrivit procedurilor standard în asemenea cazuri, s-a decis ca preşedintele şi delegaţia oficială să schimbe aparatul de zbor. În faţa covorului roşu de pe aeroport a fost adusă prin urmare o aeronavă Romavia de rezervă de tip Bae 146, care operează din anul 1994. Această aeronavă circulă pe curse comerciale, însă a făcut şi zboruri speciale cu delegaţii ale Administraţiei prezidenţiale sau ale Guvernului. Aeronava a decolat cu o întârziere de 45 de minute.
CONDENSUL, VINOVAT
Potrivit Mediafax, în timpul zborului către Bruxelles, directorul Romavia, Adrian Goleanu, le-a explicat membrilor delegaţiei că problema la aparatul de bord a fost probabil cauzată de condens. Goleanu a precizat că, în urmă cu două zile, aeronava Boeing 707 a efectuat un zbor de şcoală în timpul căruia parametrii erau normali şi, de asemenea, a efectuat miercuri un zbor-test în perspectiva zborului de ieri, şi acesta dovedindu-se la parametri normali. După zborul-test aeronava a fost sigilată şi pusă sub pază până ieri dimineaţă când a fost transportată în faţa salonului oficial de la Aeroportul Henry Coandă, iar cu 30 de minute înainte de ora zborului s-a constatat că blocul electric al sistemului transponder nu funcţionează, fiind afectat probabil de condens, dat fiind şi faptul că în ultimele nopţi temperatura a fost foarte scăzută. De obicei aeronavele prezidenţiale sunt