Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România au înaintat în medie cu 5% în perioada 1 iulie – 1 august, arată calculele ZF pe baza informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Ritmul de construcţie a crescut faţă de intervalul anterior, 1 iunie – 1 iulie, când aceste şantiere au avansat în medie cu circa 1,7%, însă nu este suficient pentru a recupera întârzierile deja acumulate.
Media a fost trasă în sus de faptul că pe primii 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti lucrările au avansat în luna iulie cu circa 26%, echivalentul a circa 1,7 kilometri de drum. Pe de altă parte, pe alte două şantiere, Suplacu de Barcău-Borş şi Nădlac-Arad (lot 2), lucrările au stagnat în luna iulie în contextul în care contractele de construcţie au fost reziliate în ultima perioadă. Autostrăzile în construcţie au deja întârzieri de câteva luni în termenele de execuţie, iar rezilierile de contracte din ultimele luni nu fac decât să prelungească şi mai mult perioada în care acestea vor fi finalizate.
Cele zece şantiere sunt finalizate în medie în proporţie de 75%, deşi pe multe dintre ele circulaţia trebuia deschisă încă din aprilie. CNADNR a plătit până la 1 august peste 1,2 miliarde de euro pentru cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din ţară, cu o lungime cumulată de circa 250 km şi un cost total estimat la 1,8 mld. euro.
Unul dintre şantierele pe care lucrările au avansat într-un ritm mai alert în luna iulie este primul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu. Cei 24 km de autostradă construiţi de austriecii de la Strabag au înaintat cu circa 9% în perioada 1 iulie – 1 august, şantierul fiind în prezent realizat în proporţie de 75%. Potrivit ultimelor estimări ale CNADNR, autostrada ar fi trebuit să fie gata în luna august, din care au