Pentru a fi la modă în 2013, orientaţi-vă spre lenjeria modelatoare ("shapewear"): la 60 de ani de la dispariţia lor, articolele din această gamă revin în raioanele de lenjerie feminină, tot pentru a le ajuta pe femei să aibă o siluetă frumoasă, dar cu versiuni mai confortabile şi mai sexy.
"Shapewear-ul este ca un fond de ten pentru corp. Or, atunci când ieşiţi în oraş, vă machiaţi, nu?", afirmă Edy Figini, director de marketing al companiei Lycra, adeseori asociată cu lenjeria, informează AFP.
Lenjeria modelatoare "va deveni ceva indispensabil în multe garderobe, la fel ca lenjeria invizibilă", spune Géraldine Mazin, o cumpărătoare de la Galeriile Lafayette din Paris.
Acest mare magazin parizian a deschis de curând un raion de lenjerie intimă în care slipul cu talie înaltă, body-urile, pantalonii scurţi, furourile - toate modelatoare - sunt omniprezente. Obiectivul este acesta: aplatizarea stomacului, subţierea coapselor, a şoldurilor şi întărirea feselor.
Reapărută pe piaţă în urmă cu aproximativ trei ani, această lenjerie este vândută acum de multe mărci, indiferent dacă sunt de lux sau pentru publicul larg, cu preţuri care variază între câteva sute de euro şi 20 de euro.
"Vrem din nou să ne modelăm rotunjimile. Această lenjerie ne oferă o siluetă mai drăguţă, iar acest lucru are succes", explică Stella Cadante, creatoare de modă şi director artistic pentru mai multe mărci de lenjerie.
"Este cu adevărat o tendinţă de fond şi care va dura", consideră ea. "Chiar dacă nu este cazul pentru podiumul de prezentare, în viaţa reală, tendinţa se adresează femeilor cu o sexualitate pronunţată, care îşi asumă acest lucru şi care vor să îşi pună mai bine corpul în valoare", a adăugat Stella Cadente.
Însă clientele, de toate vârstele, nu sunt doar femei cu forme. "Acum doi ani, când lenjeria modelatoare începuse să apară din nou,