Peter Weiss, presedintele ABN Amro Romania: Nu cautam sa ne crestem cota de piata cu orice pret. Vrem sa ne pastram strategia de banca de nisa, care prefera sa se apropie ea de client decat sa incerce mereu sa-si cheme clientul la ghiseul bancar. ABN Amro anunta o ofensiva pe piata finantarilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, incercand astfel sa isi consolideze cota pe "nisa" creditarii clientilor de business, pe care va ramane concentrata.
"Intre segmentul corporate, deja foarte bine dezvoltat, si zona de consumer banking, pe care am inceput sa o dezvoltam de doi ani, ramasese un domeniu cu potential neexploatat, anume finantarea IMM-urilor", a spus Peter Weiss, presedintele si directorul general al ABN Amro Romania.
Segmentul - tinta al acestei noi linii de business il reprezinta IMM-urile cu afaceri anuale de maximum 5 milioane de euro, iar seful noii divizii, denumita business banking, este Doru Negrut, fost lider al diviziei IT a bancii.
Strategia ABN Amro ramane asemanatoare cu cea de pana acum, anume cea a unei banci de nisa, concentrata pe finantarea afacerilor.
ABN si-a vazut cota de piata erodata in ultimii ani dupa ce a crescut mai incet decat ceilalti jucatori, pe fondul orientarii spre segmentul corporativ si al unei abordari selective a clientilor din zona de retail.
La jumatatea anului, banca avea active de 1,38 miliarde de euro, corespunzator unei cote de 3,4%, care o plaseaza pe locul zece in topul jucatorilor din sistem.
In iunie 2005, ABN avea o cota de 6,4% din piata, insa pana la sfarsitul anului trecut aceasta coborase la 3,7%. Statisticile pe active sunt insa distorsionate de "exportul" de credite in valuta, la care au recurs mai multe banci din sistem, inclusiv ABN, pentru a se conforma normelor restrictive ale BNR privind finantarile in devize.
"Nu cautam sa ne crestem cota de piata cu or