Vanzarile Intel ar putea creste in acest an in termeni de volum datorita cererii foarte mari pentru netbook-uri, care acum reprezinta mai mult de 60% din vanzarile totale de microprocesoare produse de companie, a declarat Irinel Burloiu, Business Development Manager pentru Romania si Bulgaria.
"Din trimestrul al treilea ne asteptam la o imbunatatire a situatiei in piata IT din Romania. De asemenea, estimam ca pe zona de consumer vom inregistra o crestere a vanzarilor in perioada sarbatorilor de Craciun", a declarat Burloiu.
In acest an, seful Intel Romania se asteapta sa vanda mai mult datorita cererii foarte mari pentru netbook-uri. "Peste 60% dintre chip-urile Intel sunt prezente in laptop-uri ceea ce indica o tendinta evidenta catre mobiliatate", a declarat Burloiu.
De asemenea, Intel vede criza economica mai mult ca pe un ciclu economic care se va incheia, insa este foarte greu de precizat cand va avea loc revenirea. Desi la nivel global Intel a anuntat perspective de crestere a vanzarilor pentru trimestrul al treilea, filiala din Romania nu se poate face o astfel de previziune deoarece "economia romaneasca inca se numara printre cele cu cea mai mare scadere economica din Europa, fapt ce nu schimba sentimentul consumatorului, cum s-a intamplat in Polonia", e de parere seful Intel Romania.
"Totusi, criza economica a facut Intel o companie mai puternica. De asemenea, compania a fost in masura sa aiba o pozitie stabila si sa lanseze noi categorii de produse care sa raspunda unor noi tendinte din piata, cum a fost fenomenul netbook-urilor", a declarat Burloiu.
Actuala situatie economica nu a impiedicat Intel sa isi modifice cota de piata, care, potrivit IDC, aceasta a ajuns in prima jumatate la 85% din piata locala de microprocesoare.
Burloiu a mai adaugat ca prima jumatate a anului a adus o scadere a vanzarilor din segment