Institutul Cultural Roman din New York, un ponei roz insemnat cu o zvastica, expozitia "Freedom for Lazy People", sala de pe Broadway in care s-a jucat spectacolul dedicat muzicii africane, "Fela!", multi pereti din Romania, Elvetia, Austria si lista poate continua. Cu alte cuvinte - Irlo sau la ce sunt buni peretii daca nu pentru a desena pe ei?
Irlo (Laurentiu Alexandrescu) este unul dintre cei mai noi si mai controversati (fara voie) artisti urbani romani. Totul a inceput cu cativa ani in urma dar "consacrarea" a venit odata cu scandalul iscat la New York in urma expozitiei de la Institutul Cultural Roman, "Freedom for Lazy People", din vara anului trecut. Tot scandalul a aparut in urma expunerii unui ponei roz care avea tatuata pe crupa o zvastica. De o parte se afla Wooster Collective, cel mai important site de street art din Statele Unite, care sustinea proiectul lui Irlo, iar de cealalta parte a fost John Gabrian Marinescu, romanul care scria cu revolta in publicatia New York Magazine: "Zvastica si sex in vitrina ICR New York!".
Irlo fusese invitat sa expuna la ICR New York pentru ca "este unul dintre cei mai activi si mai provocatori street artisti romani", dupa cum au motivat curatorii. Alaturi de el au participat atunci si Omar si Nuclear Fairy. Toti trei sunt cunoscuti in tara mai ales pentru lucrarile de pe peretii Bucurestiului si celorlalte orase mari, dar si pentru operele de la librariile Carturesti din Capitala si din Cluj, de pe terasa Teatrului National din Bucuresti. Desenele lor pot fi admirate la Metroul Bucuresti, la clubul Amsterdam, la "skate park"-ul din Herastrau sau pe strada Arthur Verona (calcanul). Totodata, picturile lor murale si lucrarile de graffiti pot fi vazute in Austria, Elvetia, Ungaria, Germania si Irak. In Statele Unite, in afara de expozitia de la ICR New York, operele semnate Irlo se afla si in Brookly