Am vorbit in numerele trecute despre disparitia controversata a unor personalitati, odata cu avioanele cu care s-au prabusit. Continuam si astazi pe aceasta tema, cu mai multe cazuri, la fel de tragice si la fel de neelucidate.
Accidente si victime
La 29 martie 1959, Barthelemy Boganda, fondatorul Republciii Centrafricane, calatorind in campanie electorala, dispare cu avionul la Boukpayanga, impreuna cu cei noua ocupanti, scrie Der Spiegel.
Toate ipotezele duc la ideea unui atentat, in care ar fi putut fi implicaat premierul din acea vreme, dar si serviciile secrete belgiene sau portugheze. Dar, fara probe certe, nu poti acuza pe nimeni. Ca urmare, rapoartele se refera la conditiile meteo sau poate la o eventuala defectiune tehnica.
La 31 iulie 1981, dispare intr-un accident aviatic Omar Torrijos, personalitate de prim rang al statului Panama, care, desi nu a purtat niciodata titlul de presedinte al republicii, a condus in fapt treburile statului.
Era incomod pentru multi, dar mai ales in legatura cu participarea sa la proiectul unui eventual al doilea canal Panama, proiectat in colaborare cu Japonia. Ideea atentatului n-a fost contestata de nimeni, dar nici nu s-a gasit vreun vinovat.
La data de 19 octombrie 1986, Samora Machel, presedintele Mozambicului, se prabuseste cu un avion sovietic TU-134, gasindu-si sfarsitul 35 de persoane, inclusiv presedintele si ramanand 10 supravietuitori. Cauzele conduc la o conspiratie locala sau la serviciile secrete sovietice, care doreau sa scape de el.
La 7 august 1988, presedintele Pakistantului Zia ul-Haq s-a prabusit cu avionul langa locallitatea Bahawalpur, impreuna cu mai multi militari pakistanezi si diplomati americani. Nu s-a putut dovedi ca ar fi fost vorba despre un atentat, dar nici nu putem scapa din vedere rolul avut de Zia ul-Haq in c