Mai putini spectatori pentru show-ul TV, scaderea vanzarilor publicatiei Oprah Magazine si criza de popularitate. Imperiul mediatic al 'reginei' TV din SUA, Oprah Winfrey, se clatina, iar analizele de piata indica drept cauza optiunea acesteia de a sprijini candidatura lui Obama, efectul fiind indepartarea simpatiilor femeilor pro-Hillary, informeaza publicatia italiana La Stampa, monitorizata de Rompres.
Talk show-ul lui Oprah a pierdut 7% din spectatori, de la sfarsitul lui 2007, cand a debarcat in Iowa pentru a-l lansa pe Barack. Audienta a scazut de la 7,8 milioane la 7,3 milioane. Oprah Magazine a suferit o scadere paralela a vanzarilor: cu 1% mai putin in 12 luni.
Un alt simptom sunt produsele pe care le promoveaza. Daca in urma cu un an era suficienta recomandarea ei pentru a transforma o carte in best seller acum lucrurile stau altfel: "A New Earth" de Eckhart Tolle i-a placut lui Oprah, dar unii fani au criticat-o - scriindu-i pe site-ul web - deoarece "este contrara invataturii lui Hristos".
Cheia de citire este sondajul Gallup care fotografiaza orientarea publicului legat de Oprah, dupa alegerea lui Obama: cei favorabili s-au redus de la 74% la 66%, in timp cei aceia care ii sunt contrari au crescut de la 17% la 26%.
Desi sraff-ul lui Oprah neaga criza, pentru celebra moderatoare este vorba de o ingrijorare neprevazuta, cu consecinte in lant: ultimul episod al "Oprah's Big Give" a ajuns al 32-lea din punct de vedere al clasificarii, revista cauta un nou director si lansarea canalului "Oprah Winfrey Network" bate pasul pe loc.
"Endorsement-ul pentru Obama a instrainat favorurile publicului pro-Hillary precum si ale republicanilor", a confirmat pentru The New York Times, Steven Ross, istoricul de la University of Southern California, care lucreaza la o carte privind relatiile dintre Hollywood si politi