Tot mai multe dintre universităţi depun eforturi mai mari să atragă aplicanţi prin diferite metode, cum ar fi vizitele în oraşele lor natale sau în apropierea lor, oferirea unor posibilităţi de finanţare mai aparte sau o grijă deosebită pentru studenţi, manifestată prin tipurile de cursuri sau activităţi pe care studenţii le întreprind.
Universităţile din toată lumea resimt, în ultimul timp, presiuni ale mediului extern, de naturi diferite, care le-au afectat numărul de studenţi. Competiţia globală internaţională a crescut, iar, în ultimii ani, taxele de şcolarizare au devenit puţin accesibile persoanelor cu posibilităţi financiare reduse de contextul crizei economice. Aşadar, tot mai multe dintre universităţi depun eforturi mai mari să atragă aplicanţi prin diferite metode, cum ar fi vizitele în oraşele lor natale sau în apropierea lor, oferirea unor posibilităţi de finanţare mai aparte sau o grijă deosebită pentru studenţi, manifestată prin tipurile de cursuri sau activităţi pe care studenţii le întreprind. Vizitele în oraşele natale
Una dintre metodele folosite de universităţi este prezenţa la târgurile de educaţie internaţionale, unde vin cât mai aproape de locul unde se află studenţii, pentru a le facilita accesul la informaţii direct de la sursă. Sute de universităţi sunt prezente anual la RIUF, cel mai mare târg internaţional de universităţi din Europa de Est. La ediţia de primăvară a târgului sunt aşteptate peste 100 de universităţi din peste 20 de ţări din lume. Evenimentul are loc în 3 oraşe: Bucureşti, Timişoara şi Iaşi.
Majoritatea instituţiilor de învăţământ superior din străinătate au departamente dedicate pentru recrutarea studenţilor internaţionali, ai căror reprezentanţi călătoresc până la 40 de săptămâni (aproximativ 10 luni) pe an pentru a-şi prezenta universitatea la târgurile de educaţie din lume. De cele mai multe ori, aceştia