Un puşti ţintuit de televizor, în vreme ce părinţii lui dorm; un altul, care la petrecerea de ziua lui, sfârtecă tortul, apoi ursuleţul de pluş, cu mai multe lovituri de cuţit. În sfârşit, o fetiţă dansând lasciv lângă o bară dintr-un vagon de metrou. Sunt cele trei ipostaze în care sunt prezentaţi copiii, în campania CNA pentru protecţia minorilor. Efectele dăunătoare ale ignoranţei şi indiferenţei părinţilor sunt prezentate în cadrul acţiunii botezate „Nu lăsa copilul educat de televizor!”, care totalizează cele trei spoturi mai sus pomenite şi care vor fi difuzate în următarele patru luni.
E firesc ca astfel de clipuri să-i indigneze pe părinţii care se simt cu musca pe căciulă. Dar cele trei filmuleţe au stârnit proteste chiar în interiorul Consiliului Naţional al Audiovizualului: Constantin Duţu, membru CNA, a avut o reacţie vehementă după ce le-a privit. „Trebuie să fii psihopat să dai aşa ceva. Este un caz în care copilul trebuie dus la psihiatru, nu să mi-i daţi mie ca exemplu”, a izbucnit scandalizat Duţu. Nici Radu Teodorel, un alt coleg al său, nu este de acord cu difuzarea spoturilor. Cei doi au menţionat şi că nu au văzut filmuleţele înainte ca acestea să ajungă la televiziuni.
Preşedintele interimar al CNA, Răsvan Popescu, le-a replicat „contestatarilor” că orice membru CNA care s-a aflat în sediul insituţiei pe perioada verii a avut posibilitatea de a viziona spoturile. Mai mult, Popescu a explicat că această campanie se adresează părinţilor, nu celor mici.
800.000 de euro au ajuns, printr-un program PHARE, la campania „Nu lăsa copilul educat de televizor!”. Acţiunea va continua până în februarie 2008, iar prin derularea ei se urmăreşte conştientizarea adulţilor asupra pericolelor la care sunt expuşi copiii, odată cu privitul în exces la programele tv.
Măsura a fost luată de CNA ca o reacţie la emisiunile pentru copii cu conţin