Campania electorala pentru alegerile locale in audiovizual se va incheia joi, la ora 24.00, Consiliul National al Audovizualului (CNA) urmand sa se intruneasca in sedinta publica duminica, pentru a analiza eventualele incalcari ale legislatiei electorale.
Pe de alta parte, campania in audiovizual a inceput pe 2 mai si se va incheia cu 48 de ore inaintea zilei votului, respectiv, in joia de dinaintea alegerilor, la ora 24.00. Campania electorala pentru alegerile locale din iunie a debutat la data de 2 mai si va dura 30 de zile, punctul terminus fiind cu o zi inaintea primului tur de scrutin, respectiv in 31 mai, la ora 7.00.
Pe 15 aprilie, membrii CNA au solicitat posturilor radio-TV sa reflecte in mod obiectiv si echitabil campania electorala pentru alegerile locale, asigurand informarea corecta a publicului. Informatiile legate de alegeri si campanie puteau fi prezentate numai in emisiuni informative, emisiuni si dezbateri electorale. Emisiunile dedicate campaniei puteau fi difuzate de luni pana vineri.
Potrivit legislatiei in vigoare, partidele politice parlamentare, aliantele acestora si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale reprezentate in Parlament beneficiaza de timpi de antena la posturile publice de televiziune si radio, proportional cu ponderea lor parlamentara.
In cazul posturilor publice, durata participarii partidelor si a candidatilor la astfel de emisiuni se calculeaza de SRR si SRTV in baza listelor de candidati transmise de Biroul Electoral Central. Pana in acel moment, la emisiuni electorale au acces formatiunile reprezentate in Legislativ, in functie de ponderea lor parlamentara. Formatiunile neparlamentare au acces la serviciile publice nationale de radiodifuziune si de televiziune numai daca depun liste complete de candidati in cel putin 50% din circumscriptiile electorale din 15 j