Pe parcursul ultimilor ani, Unilever, cel de-al doilea mare producator de bunuri de larg consum din lume, a fost pus in umbra de catre rivalii sai mult mai agresivi, printre care liderul de piata, Proctor & Gamble ( P&G).
Noua strategie a companiei anglo-germane, producatoare de marci precum Lipton, Dove, Knorr, si Surf are in vedere provocarea principalului sau competitor pe piata sampoanelor anti-matreata, o piata pe care, acesta din urma, o domina.
Chiar daca pare ciudat pentru unii analisti, batalia pe aceasta piata reprezinta o adevarata afacere din moment ce constituie jumateate din piata globala a sampoanelor, in valoare de 28 miliarde de euro.
Pentru companiile producatoare de astfel de produse, pietele energente reprezinta cea mai mare oportunitate. Aici produsele anti-matreata sunt considerate produse premium si au preturi mai mari decat ale produselor de frumusete, cum ar fi marca Pantene, produsa de Proctor & Gamble, scrie BusinessWeek.
Head & Shoulders, produs de P&G, este lider incontestabil in tari cum ar fi Brazilia, Rusia, India, China, precum si in toate celelalte tari din Asia, reprezentand o linie de produse in valoare de 1.22 miliarde de euro. Chiar daca unii analisti declara ca, din acest punct de vedere, Unilever se afla cu mai mult de 40 de ani in urma liderului P&G, compania decide sa se lanseze in lupta pe aceste piate cu ajutorul unei arme surprinzatoare: un sampon anti-matreata numit Clear, ce nu a fost creat in laboratoarele din Vest ci in tarile in curs de dezvoltare.
Noua marca Unilever s-a lansat anul trecut pe sapte piete iar, in doar sase luni a inregistrat vanzari de 250 milioane de euro. In Philippines, considerata de ceva timp “teritoriul P&G”, Head & Shoulders nu a avut practic rival pana la lansarea Clear, in iulie 2007. Cinci luni mai tarziu, acesta a fost depasit de noul sau concurent, ce a reu