Managerii romani sunt muncitori, analitici, vizionari si adaptabili, sunt de parere specialistii invitati de ZF la o masa rotunda cu ocazia lansarii catalogului "Who's Who in Business Romania 2008 - cei mai importanti 1.000 de oameni din business".
"Ce fel de caracter trebuie sa ai ca sa fii un bun manager? Noi nu inventam apa calda sau mersul pe jos, se merge pe ce ne-au invatat parintii. Un manager bun trebuie sa aiba bun-simt. Cineva spunea ca acela care stie 'cum' se fac lucrurile isi va gasi intotdeauna un job, insa cel care stie si 'de ce' va fi intotdeauna seful primului", a spus Radu Furnica, presedinte si CEO al Leadership Development Solutions (LDS), partenerul pe piata locala al Korn/Ferry International, unul dintre cei mai mari jucatori in executive search din lume.
Un manager bun reuseste sa aiba succes indiferent de industria in care activeaza, apreciaza Sergiu Biris, directorul general al companiei clujene Trilulilu, care detine site-ul de continut video bazat pe modelul YouTube. "Pentru un manager bun nu conteaza daca se afla la conducerea unui business in IT&C sau a unei fabrici de pantofi, atat timp cat are rezultate. Totodata, un manager trebuie sa aiba abilitatea de a se adapta la contexte diferite de piata si businessuri diferite", afirma Biris, 25 de ani, care este si cel mai tanar manager din anuarul Who's Who in Business 2008.
Cu toate acestea, nu toata lumea ar trebui sa viseze sa ajunga manager. "A fi manager este rodul intamplarii al muncii sustinute si al multor sacrificii. Nu toata lumea trebuie sa viseze sa fie manager, trebuie sa existe oameni si sub manageri", a precizat Mihai Ghyka, fostul CEO al Inbev.
Biris, care conduce un business in domeniul internetului, crede ca pentru a fi un manager de succes in aceasta industrie trebuie sa poti face fata unui ritm extrem de rapid, in care feedback-ul clientulu