Succesul exploziv al televizoarelor de tip LCD din ultimii ani a fost ca un magnet de companii pe piata de televizoare. Insa, dupa ce vanzarile si preturile au scazut rapid, mari producatori precum Sony si Samsung Electronics au inceput sa indeparteze rivalii mai mici din piata, scrie Wall Street Journal.
Cu venituri la nivel global ce ar putea sa scada cu 18% in acest an, producatorii de televizoare se confrunta cu un declin in cheltuielile consumatorilor. Dar recesiunea ar putea da o lovitura fatala mai multor companii ieftine sau secundare care sunt lipsite in special de influenta producatorilor importanti din piata.
Executivi din industrie se asteapta ca doar o parte din companii, precum Sony, Samsung, Panasonic, Sharp, LG Electronics si Toshiba, sa supravietuiasca acestei ultime trieri. Ceilalti jucatori, spun executivii din industrie, ar putea fi fortati sa renunte la divizia de televizoare sau sa isi uneasca diviziile cu cele ale companiilor supravietuitoare.
Agresivitatea in reducerile de preturi practicata de mai multi producatori de televizoare importanti a “muscat” din avantajul preturilor mici al marcilor precum Vizio si Westinghouse Digital Electronics, care au ocupat piata cu un val de televizoare semnificativ mai ieftine decat cele ale “veteranilor” din piata.
Companiile japoneze secundare, cum ar fi Hitachi si Pioneer, se lupta pentru a concura la pret si selectie, si au pierdut teren ca valoare in multe dintre magazine.
Primii cinci producatori de televizoare LCD sau cu plasma au acumulat 60% din vanzarile totale de televizoare plate din trimestrul al treilea din 2008, in crestere fata de 53% cat era in perioada similara a anului anterior, potrivit companiei de cercetare DisplaySearch. Ei se asteapta sa atinga o cota mai mare a vanzarilor totale in al patrulea trimestru datorita reducerilor din perioada Sarbatorilor de ia