Împreună cu „The New York Times“ şi „The Washington Post“, motorul de căutare introduce un model experimental de prezentare a ştirilor pe internet. „Living Stories“ grupează materialele publicate de un ziar pe o anumită temă în funcţie de importanţă, utilizatorul putând să-şi organizeze pagina în funcţie de nevoi.
Principala caracteristică a serviciului „Living Stories" este de a grupa conţinutul publicaţiilor „The New York Times" şi „The Washington Post" în jurul unor cuvinte-cheie, cum ar fi „schimbări climatice" sau „războiul din Afganistan".
Noul concept stabileşte priorităţile conţinutului în funcţie de cât de important este acesta. Fiecare temă este pusă „la pachet" cu elemente vizuale, fotografii şi clipuri video, dar şi cu o listă de evenimente importante.
De asemenea, „Living Stories" va permite filtrarea subiectelor de interes. De exemplu, în cazul războiului din Afganistan, cititorul poate alege numai „alegerile din Afganistan".
Actualizare continuă
În plus, cei care vor accesa „Google Living Stories" vor avea posibilitatea de a sorta conţinutul pe categorii: evenimente, opinii, grafice sau citate. Mai mult, serviciul „îşi aminteşte" ce au citit utilizatorii şi ţine socoteala „click-urilor" făcute de cititori. Apoi scoate în evidenţă schimbările şi completările ce au fost făcute asupra articolelor de la ultima citire, scăpând astfel de informaţiile redundante.
Cele două ziare realizează conţinutul
Oliver Rickman, director de comunicare la Google, ţine însă să precizeze că Google nu se implică în niciun fel în redactarea sau editarea articolelor. „Acest lucru este realizat în întregime de cei de la «The New York Times» şi «The Washington Post».
Google furnizează doar platforma tehnologică pentru «Living Stories», în timp ce jurnaliştii celor două publicaţii scriu şi editează articolele", mai spune Oliver Rickm