Din ce in ce mai multi romani vor opta si anul acesta pentru un produs de calitate in detrimentul cantitatii, ceea ce va duce implicit la continuare lantului negru al falimentelor din industria alimentara romaneasca, este de parere Stefan Padure, vicepresedintele Angst, unul dintre cei mai importanti jucatori din piata locala a mezelurilor.
La inceputul acestui an s-a putut observa o crestere a calitatii activitatii de cumparare, o atentie mult mai mare aratata satisfacerii cat mai bine a unei nevoi efective de consum, in defavoarea cumparaturii de impuls utilizata in anii trecuti, a declarat pentru Wall-Street Stefan Padure (foto).
“Cred ca la baza schimbarii acestei tendinte a stat micsorarea bugetului familial alocat alimentelor, cat si cresterea gradului de cunoastere a pietei de catre clienti, acestia devenind mult mai exigenti in fata raftului. Asa putem explica situatia dificila in care se afla multi producatori de pe segmentul «de volum»”, explica Padure.
In aceste conditii, industria mezelurilor din Romania, estimata la aproximativ 800 de milioane de euro, va continua sa fie martora multor falimente, piata neatingand inca punctul maxim al crizei financiare. Piata mezelurilor de acum este cea mai slaba din ultimii 10 ani
“Un lucru bun este insa recunoasterea dreptului Romaniei de a scoate produsele crud uscate, pentru unele unitati agreate, printre care si noi, pe piata europeana, fapt ce ne poate aduce un avantaj prin marirea extensiva a pietei Salamului de Sibiu. Acest produs este unul care in perioada lui de inceput, facea numai obiectul exporturilor”, spune vicepresedintele Angst.
O solutie pentru redresarea industriei ar putea veni din orientarea guvernantilor catre agricultura prin crearea cadrului de producere a materii prime pentru industria alimentara, la calitati si preturi rezonabile. In plus, ca masura rapida ar fi