Renault Nissan Romania, importatorul marcii nipone pe piata locala, vizeaza in acest an cresterea cotei de piata la 1,7% din totalul pietei auto, fata de 1% in 2009.
Brandul japonez a inregistrat anul trecut o scadere a vanzarilor de 60%, la un volum de putin peste 1.400 de masini, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In conditiile in care piata auto din acest an va atinge un nivel de 115.000 de autovehicule, Nissan ar urma sa ajunga in acest an la vanzari de aproape 2.000 de masini, in crestere cu peste 40% fata de anul trecut, pe o piata in stagnare, luand in calcul cota de piata anuntata de companie.
"Cresterea din acest an va fi posibila in conditiile in care 2010 va aduce multe schimbari in gama Nissan", a declarat Ionut Gheorghe, brand director Nissan.
Primul model lansat de constructorul japonez pe piata locala in acest an a fost noul Qashqai, crossoverul compact din gama, care va fi urmat de noul Juke, un crossover de clasa mica prezentat la Salonul de la Geneva.
"Pentru noul Qashqai avem ca obiectiv o cota de 5% din modelele cu cinci usi din clasa compacta", a subliniat directorul Nissan. In 2009 segmentul compact al modelelor cu cinci usi a reprezentat aproape 20.000 de masini, jumatate din volumul total al clasei compacte. Astfel, in acest an vanzarile lui Qashqai ar putea ajunge la aproximativ 1.000 de unitati, in conditiile in care acesta a fost lansat la un pret cu 2.000 de euro mai mic decat al generatiei anterioare si care practic il apropie de Dacia Duster, SUVul constructorului autohton care a preluat sistemul de tractiune integrala de la constructorul nipon. Diferenta de pret dintre cele doua modele, cu motorizari echivalente si tractiune numai pe puntea fata, este de 6.000 de euro.
Renault Nissan Romania, importatorul marcii nipone pe piata locala, vizeaza in ac