Ruta feroviara Gara de Nord-Aeroportul Otopeni este in prezent singura care poate garanta un timp de transport fix, 40 de minute, la care se adauga circa 5 minute cu autobuzul, in conditiile in care din cauza traficului de la orele de varf in Capitala si a lucrarilor de la pasajul Baneasa, taxiurile sau autobuzele expres pot sa parcurga traseul chiar si intr-o ora si jumatate sau doua ore.
Totusi, chiar si in aceste conditii, ruta feroviara este cel mai putin utilizata dintre toate variantele de transport. Explicatia? Nu a fost promovata suficient.
"Cred ca ar trebui facuta o publicitate mai agresiva acestui tren. Este net favorabil transportului cu taxiul - atat ca pret, cat uneori si ca timp. Trebuie sa invatam mai mult sa ne folosim de publicitate. Sunt foarte putini care stiu de acest tren", afirma Nicolae Godici, unul dintre cititorii ZF care au comentat pe www.zf.ro, la materialul "Trenul Gara de Nord - Otopeni: la inceput a fost «dezastru», dar traficul a ajuns la 350 de calatori pe zi" publicata in editia de vineri a ZF.
Articolul a avut aproximativ 10.000 de vizualizari si cateva zeci de comentarii pe www.zf.ro. In plus, cititorii au recomandat sa fie introduse in aeroport si indicatoare in engleza, pentru turistii straini, pentru a creste traficul.
Traseele expres 783 (plecare din Piata Unirii), 780 (plecare de la Gara de Nord), ruta feroviara Gara de Nord-Aeroport Otopeni si taxiul sunt singurele variante de acces catre Aeroportul Henri Coanda pentru cei care nu au masina personala. Costul unei calatorii cu expresul este de 3,5 lei, dar nu se pot cumpara decat cartele de doua calatorii cu 7 lei, durata transportului depasind o ora in perioadele de varf in trafic. O calatorie cu trenul costa sase lei, insa timpul de parcurs este mai scurt.
"Cat cere un taximetrist «pe bune»? 20-30 de lei? Sau poate chiar 50? Majorati tari