Î. În urmă cu 40 de zile am fost angajat cu contract de muncă la o firmă privată. Până în acest moment nu am renunţat la vechiul job, nefiind convins de seriozitatea noului angajator. Pe parcursul celor 40 zile am mai frecventat vechiul job, unde am muncă de teren. Din păcate am fost surprins şi, în consecinţă, demis. A procedat corect noul angajator?
R. Din punctul meu de vedere, aţi fi procedat corect dacă i-aţi fi informat pe ambii angajatori despre intenţiile pe care le aveţi. În mod clasic, orice proces de recrutare presupune una sau mai multe întâlniri (interviuri) între viitorul angajat şi angajator, cu scopul de a se cunoaşte cât mai bine, de a se stabili în cele mai mici amănunte termenii şi condiţiile viitoarei colaborări. Este obligatoriu ca în cadrul acestor întâlniri ambele părţi să fie deschise, sincere şi să nu lase aspecte nelămurite. Finalizarea acestui proces prin semnarea unui contract de muncă este o dovadă de asumare a responsabilităţii de către ambele părţi.
Nu este anormal şi nici ilegal să lucrezi pentru doi angajatori. Condiţia de bază este ca fiecare dintre ei să fie informat că aveţi două contracte de muncă, activităţile desfăşurate să nu contravină intereselor nici unuia dintre ei, programul de lucru să fie foarte clar delimitat pentru fiecare job.
Puteţi aprecia singur dacă angajatorul a procedat sau nu corect analizând în mod obiectiv toate datele problemei. Porniţi de la discuţiile avute iniţial, condiţiile agreate, obligaţiile asumate şi modul în care vi le-aţi dus fiecare la îndeplinire. Analizaţi dacă aţi fost sincer şi deschis cu angajatorul în legătură cu intenţiile şi acţiunile dvs. viitoare în momentul luării deciziei de angajare. Apreciaţi dacă aţi folosit timpul de lucru în mod eficient şi doar pentru el, dacă i-aţi lezat în vreun fel interesele. Concluziile pe care le veţi trage vă vor ajuta s