Cea mai mare campanie financiara de la cuponiada din 1993 incoace s-a inchis ieri cu o participare cu aproape 50% peste asteptari. Oamenii au fost atrasi de doua cuvinte magice: "privat" si "gratis".
Circa 3,6 milioane de clienti si-au ales un fond de pensii private obligatorii pana ieri, cand s-a inchis campania de aderare care a durat patru luni. Aceasta este afacerea urmatorului deceniu in Romania, fondurile urmand sa administreze intre 8 si 10 mld. euro.
Cele patru luni de aderare au fost o lupta apriga intre bugete de publicitate de zeci de milioane de euro, concepte si strategii de campanie, dar si forte de vanzare impresionante, de zeci de mii de oameni. Aproape intreaga tara a fost cuprinsa de febra pensiilor private, avand in vedere ca cei 3,6 milioane de aderenti reprezinta mai bine de o treime din populatia activa si peste 70% din numarul de salariati.
Numarul total de clienti a depasit si cele mai optimiste asteptari ale pietei. In urma cu doar sase luni, estimarile privind dimensiunea pietei incepeau de la 2,5 milioane si se opreau la 2,8 milioane de clienti. De fapt, oamenii au raspuns la doua cuvinte magice: "gratuit" si "privat".
Urnele fondurilor de pensii obligatorii s-au inchis ieri, marii castigatori fiind primele cinci companii de administrare: ING (cu aproximativ 1,2 milioane de clienti), Allianz-Tiriac (900.000), Generali (340.000), Aviva (290.000) si Interamerican (225.000). Impreuna, cele mai mari cinci fonduri au atras peste 82% din clientii de pe piata.
"Avand in vedere numarul total de clienti atrasi, campania a fost categoric un succes, atat din punctul de vedere al participantilor, dar si al desfasurarii acestui proces", afirma Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).
Companiile de pensii vad diferit finalul campaniei, in functie de re