Banca Transilvania (TLV), cea mai mare banca cu actionariat majoritar privat romanesc, se indreapta catre clientii mari pentru a-si relua cresterea, in conditiile in care conducerea bancii crede ca segmentul de retail nu poate fi in urmatorul an un motor de crestere.
Actionarii Bancii Transilvania (TLV) au aprobat majorarea capitalului social cu 391 mil. lei (95 mil. euro), din care 120 mil. lei (29 mil. euro) reprezinta aportul actionarilor.
Banca cere astfel din nou sprijinul actionarilor, dupa ce anul trecut a distribuit in premiera dividende, reluandu-si strategia de dezvoltare, care a fost inghetata anul trecut din cauza crizei financiare. In perioada 2005-2008, Banca Transilvania si-a majorat capitalul de opt ori, de la 133 mil. lei la 1,08 mld. lei, si a atras de la actionari circa 420 mil. lei.
"Noi am propus majorarea capitalului social si cu aport in numerar pentru a ne consolida pozitia, deoarece vedem oportunitati bune de crestere pe piata locala. Actionarii au acceptat in unanimitate aceasta propunere", a declarat Horia Ciorcila, fondatorul Bancii Transilvania, care a fost reconfirmat ieri in functia de presedinte al Consiliului de Administratie.
El spune ca vizeaza cresterea portofoliului de credite, anuntand si o schimbare a strategiei, prin orientarea catre segmentul companiilor mari, dupa ce institutia de credit din Cluj-Napoca a reusit sa ajunga intre primele zece banci de pe piata locala, dupa active, creditand preponderent companiile mici si mijlocii si persoanele fizice.
"Ne uitam si la companii mai mari, cu perspective solide si un bun istoric, ceea ce nu prea am facut pana acum. Este o oarecare schimbare a strategiei din acest punct de vedere, deoarece nu credem ca segmentul de retail are potential de crestere anul acesta. Trebuie sa fim un jucator cat mai activ pentru ca nu ne putem baza decat pe piata loca